Pazartesi, Mayıs 26, 2008

ağrı dağından uçtum, çayır çimene düştüm...

..................
iliğimden çıkmaz tezek dumanı
gün oldu aş yaptım çayır çimeni
çektiğimde kırk yamalı tumanı
it yalına şükür karnım tok benim :))
...............
aşık mahsuni şerif
bu bir türkü sözü. daha niceleri var böyle!


bir ben düşemedim çayır çimene.
bahar geldi geçti, doyasıya börtü böceğin içine atamadım bir kendimi. serip kilimimi çimenlerin üzerine, hazırladığım çıkınımı açıp, içinden azığımı çıkarıp, şöyle bir serilip serpilemedim. bunu yapmama mani gerçekte bir sebep yok, ama böyle durumlarda savunma mekanizmam iyi çalıştığından, kendime özeleştiri niteliğinde bahaneler uydurabiliyorum.
bugünkü hikâyem ottan böcekden değil; mayre bibiden. son zamanlarda manilere taktığımdan, hikâyem de bunu içersin istedim.
bizim oraların köylerinden birinde yaşarmış mayre bibi.
mani yazma konusunda oldukça kabiliyetli bu nine, evde bir başına kalırmış. bir gece evine hırsızlar dadanmış. bunu farkeden yaşlı kadın, bir şey yapamayacağından, bu durumu bir maniyle halledivermiş.

Karardı köz, Tükendi söz
Kalkın gidin de, Yatak biz
Hırsız sekiz, Biz dokuz
Elbet birini Yakalarız.
bunu duyan hırsızlar ''bunlar bizden fazla'' deyip, ilişmeden gidivermişler. böyle rivayet olunur bu maninin hikâyesi. ne kadar doğru, bilinmez. ancak köylülerin pratik zekaları, bu hikâyeyi doğrulayacak kadar gelişmiş, bunu biliyorum...

not: manilerin anonim olarak adlandırılmasına karşıyım :))

bugünün manisi:

Altın yüzük paslanmaz
Suya atsan bulanmaz
El oğlu değil mi
Kurban olsan inanmaz.

bugünün isimleri:

kız ismi: sabır
erkek ismi: musa

Hiç yorum yok: