Cuma, Mayıs 23, 2008

tencere kapaksız, aş zerzevatsız olmaz!

son aylarda ev kızlığında doktoramı da bitirip
prof.luğa adımımı atarken, açılan iştahıma dur
demek mümkün olmuyor. yine bununla bağlantılı, yemek bloglarına dadanmış durumdayım. oysa daha mühim işlerim
var. her gün çeşitli egzersizler yapmam gerekiyor.
ders çalışmak, bağlama çalmak, lisan geliştirmek.
bunlar, hedef egzersizler tabii. plan aşamasından
uygulama aşamasına terfi etse çok daha manidar
olacak, ama... pek keyifli olduğum söylenemeyecek
bir günün ardından, ne pişireceğime nihayet karar verdim.
evde sebze namına ne varsa hepsi bir tencereye boca edilip
uyduruk bir yemek yapılacak. bu arada ''az yemeliyim, kendimi kaybetmemeliyim'' diye hatırlatmalar ihmal edilmeyecek.
yıllarca etrafımda rejim yapan insanlar oldu. ''hiç mi feyz almadım ben bunlardan'' diye kızıp duruyorum kendime, ama nafile. herneyse yemek tarifime geçeyim.

malzemeler:

2 adet patlıcan
2 adet kabak
3 adet patates
2 adet biber
2 adet domates
1 soğan, 1 diş sarmısak
bir yemek kaşığı salça (tepeleme olmasın)
göz kararı zeytin yağı, pul biber
nane, karabiber, tuz

yapılışı:

bütün sebzeler soyulup, kabuklarından arındırılır. patlıcanlar da tamamen soyulur.
gözüme hitap edecek güzellikte ve ahenkte doğranır, tuzlu suya bastırılır. 15 dk. kadar bekletilir.
bu arada diğer sebzeler de aynı ahenkte doğranır. soğanlar ve domatesler küp küp doğranır. (bu geometrik şekilde ısrar edilince, korkuyor insan ''ya öyle doğramazsam da yemek lezzetsiz olursa'' diye cesaret edemedim ben kurala uydum.)
sudan çıkardığımız patlıcanlar, bir havlu kâğıt peçete yardımıyla kurulanır. yağlı kâğıtla kaplanmış tepsinin üzerine, ahenkli sebzeler, tek tek sıralanır. sebzelerin üzeri bir fırça yardımıyla yağlanır, çok hafif bir şekilde! 200 derecelik fırında bunların ölmesini beklerken, soğanlar ve sarmısak 2 yemek kaşığı yağda kavurmaya başlanır. salça ve doğranan bir kısım domatesi de ekledikden sonra ocakdan alınarak, baharatlar; nane, pul biber, karabiber, tuz atılır. o bir kenarda beklesin, 20 dakika sonra fırından çıkardığımız sebzeleri, sırası ile patates, kabak patlıcan, biber ve domatesi tencereye alırız. üzerini bastırmayacak kadar sıcak su ilave edip, kısık ateşte, 15 dakika pişiririz. tabii tuz ayarını göz kararınıza bırakıyorum. ben, en başta az tuz attığım için sebzelerin üzerine de serpiştirmiştim. dinlendikten sonra kesinlikle kendinizi kaybederek yiyebilirsiniz.
yanına bol naneli sarmısaklı cacık ve pilavla servis edilmesi tavsiye edilir.
afiyet olsun...

önemli notlar ve püf noktalar:
fırına konulan sebzeler içinde biber daha çabuk kızaracağından göz kararı onu fırından çıkarmaya 10 dakika kala atarsanız daha iyi olur. nanenin yağda yanmamasına özen göstermek gerek tadını yemeğe güzel bıraksın diye. seçeceğiniz tencere özellikle pilav tenzeresi gibi olsun. unutmayın ki yemeğin lezzeti nasıl bir kapta piştiğiyle orantılı değişecektir. bu tür yemeklerde genellikle bütün sebzeler yağda kızartılarak yapılır normalde. bu yemeği çok yağlı yaptığından böylesinin daha pratik temiz ve zahmetsiz olduğunu düşünüyorum. ayrıca kesinlikle daha lezzetli oluyor. bunu karnıyarık imam bayıldı gibi tüm tariflerde uygulamak mümkün.

Hiç yorum yok: